Jumaat, 19 Jun 2009

Kenyataan Rasmi SWAM

KENYATAAN RASMI
PERSATUAN PENULIS SKRIN MALAYSIA (SWAM)
9 Mei 2009


Bagi menjelaskan beberapa tanggapan awam berhubung pentadbiran SWAM, dimaklumkan bahawa Persatuan ini masih terus aktif seperti biasa menyumbangkan khidmat nasihat dan perundingan kepada ahli-ahlinya selain membantu pihak-pihak yang berkenaan mengelolakan kegiatan seperti seminar, kursus dan bengkel latihan untuk penglibat industri filem.

Buat beberapa ketika, pentadbiran SWAM mungkin terkurang memberi tumpuan terhadap interaksi atau penyampaian maklumat untuk orang awam. Sukacita dimaklumkan hal ini telah dapat di atasi dan orang awam boleh mendapat maklumat terkini melalui beberapa saluran yang disediakan.

SWAM telah dikenali ramai aktif menganjurkan kursus-kursus berkaitan penulisan dan produksi dengan sokongan dan kerjasama FINAS. Keupayaan SWAM agak terhad tanpa bantuan agensi seperti FINAS. Kurus-kursus anjuran SWAM terbuka kepada semua individu yang berminat pada pelbagai peringkat. SWAM adalah tenaga tonggak melaksanakan Seminar Perfileman sempena Hari Seniman 2008.

Moto SWAM “ INDUSTRI SKRIN BERMULA DI SINI! ” diharap dapat menjadi pegangan kuat semua ahli khasnya dan semua penulis amnya. Perjuangan SWAM adalah untuk mendapatkan pengiktirafan daripada semua pihak yang terlibat di dalam industri filem seperti produser, stesen TV, agensi Kerajaan dan semua penglibat industri. SWAM berharap menjadi badan rujukan yang diiktiraf bagi bidang penulisan skrin dan hal ehwal yang berkaitan dengannya.

Pengiktirafan ini bukan sahaja akan menyatukan semua penulis skrin di bawah satu payung tetapi juga memupuk amalan profesional dan membantu penulis mendapat imbuhan yang sewajarnya.


SWAM boleh dihubungi di alamat operasi terkini iaitu di Kompleks Studio Merdeka FINAS, Lot 1662 Jalan Hulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor. Sila hubungi Setiausaha Kehormat (H/P 016 2526 836) atau Setiausaha Kerja (H/P 012 399 1535). No. Fax ialah 03 6141 2319.

E-mel SWAM adalah
swamadmin@gmail.com (hal pengurusan)
swam_malaysia@yahoo.com (hal urusan umum) dan
swambulletin@gmail.com (hal berhubung berita dan maklumbalas).

Maklumat SWAM boleh juga dicapai melalui lamanweb http://swammalaysia.wordpress.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...