Isnin, 11 Jun 2012

SAYANG SEKALI JIHAN TIDAK BERSAMA LAGI DENGAN KAROOT KOMEDIA X

Aku tidak mahu membohongi diri sendiri! Sememangnya aku merupakan diantara sekian ramai orang yang menggemari siri komedi kesukaan ramai Karoot Komedia yang dihoskan oleh Sabree Yunus. Rancangan yang berjaya mengangkat Dikir Barat menjadi medium hiburan terkini (yang tidak hanya digemari dan difahami oleh orang pantai timur) begitu mengujakan sekali dengan sketsa spontan oleh para pelawak baru dan lama.

Tidak syak lagi lakonan komedi yang mantap oleh gabungan Eby Yus, Yus, Johan, Jep Sepah dan Jihan berjaya menghidupkan Karoot Komedia, dan menjadikan aku ternanti-nanti akan kemunculan musim barunya, Karoot Komedia X.

Namun apabila siri tersebut mula menjengah penonton pada malam Jumaat lepas, aku merasa agak hampa apabila salah seorang yang aku rasakan begitu berjaya menjadi penyeri Karoot Komedia, Jihan tidak kelihatan. Pada mulanya aku menyangkakan ketiadaannya hanya sementara, sebagaimana Jep yang digantikan oleh Suib.Tapi bila mendengar siaran radio Sinar fm pagi tadi aku agak tersentak apabila Yus yang menjadi tetamu jemputan Krill dan SY menyatakan Jihan dan "out" dari Karoot Komedia X!

Aku merasa agak hampa apabila seorang pelakon komedi wanita yang begitu bersahaja, tanpa menghodohkan diri dengan mimik muka atau kata-kata, yang 'cun' telah terkeluar dari siri popular ini. Ya......mungkin aku tidak akan jadi lagi penggemar Karoot Komedia X ini.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...