Khamis, 26 April 2012

BERSIH 3.0 JADI AGENDA UFO UNTUK HURU-HARAKAN MAKHLUK DI BUMI?

Seorang pemimpin sebuah parti politik yang berketurunan Al-Habshee hari ini membidas salah seorang pemimpin bersama BERSIH 3.0 kerana berdegil mahu mengadakan perhimpunan DUDUK BANTAH di Dataran Merdeka, dan menyifatkannya sebagai tidak mustahil menjadi tali barut asing yang membawa agenda untuk mengucar-kacirkan negara ini.

"Jika beliau benar-benar jujur, sepatutnya menerima cadangan kerajaan supaya perhimpunan diadakan di dalam stadium, bukannya di jalanan atau lokasi tumpuan umum," tegas beliau sebagaimana dilaporkan oleh portal berita Malaysiakini. 

Begitu senang sang pemimpin ini membuat kesimpulan, menuduh dan menanam kebencian di hati rakyat marhaen. Tidak perlu bukti, hanya sekadar persepsi minda sendiripun boleh membuat satu spekulasi yang bergitu berat terhadap seorang individu lain.

Sebelum itu muncul wajah seorang 'pejuang Islam' yang dengan begitu bersemangat menekankan soal haramnya menyokong pemimpin BERSIH 3.0 ini atas alasan HARAM menyokong seorang yang menyokong amalan seks songsang! (Apakah telah dibuktikan dakwaan ini?)

Nampaknya segala peluru dihalakan kepada individu ini saja, tidak kepada seorang lagi pemimpin, iaitu orang yang bergelar Sasterawan Negara! Kenapa ya?

Tuduhan menjadi tali-barut asing adalah senjata ampuh yang pernah digunakan pada zaman pra-internet dan zaman TV hitam putih dulu, dan rakyat marhaen menelannya bulat-bulat seumpama 'wahyu Ilahi' yang tidak boleh dipertikaikan lagi.

Rasanya sekadar menuduh menjadi tali barut asing sudah hilang gempaqnya, lebih baik tuduh saja Ambiga menjadi tali-barut UFO untuk mengucar-kacirkan penduduk dunia. Barulah hebat, dan mendapat sokongan bukan saja makhluk di Malaysia, malahan seluruh makhluk di bumi ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...