Khamis, 19 April 2012

PAKATAN ANJUR 'KONSERT POLITIK' UBAH

Oleh:Nicholas Wong, Malaysiakini

4:17PM Apr 18, 2012
Untuk satu malam sahaja, pemimpin Pakatan Rakyat naik ke pentas bukan untuk berceramah, tetapi menyanyi dalam "konsert politik" seumpamanya yang dipercayai julung-julung kalinya berlangsung.

Bangunan bersejarah Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur di ibu kota berubah menjadi pentas konsert malam tadi yang menampilkan lagu kempen baru berjudul "Ubah".

Pemimpin gabungan pembangkang mengumandangkan lagu ketika video muzik dimainkan di samping lambaian 700 orang dengan 'rod cahaya' di tangan. Manakala kira-kira seribu orang lagi menontonnya di Internet.

Majlis berjudul "Malam Ubah" itu dihadiri Setiausaha Agung DAP Lim Kit Siang, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar (kanan) dan anggota parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Untuk menghadiri pilihan raya umum akan datang, Pakatan secara agresif menggunakan pelbagai cara termasuk penerbitan video muzik, penggunaan jaringan sosial dan saluran perkongsian video Youtube.

DAP sebelum ini memperkenalkan maskot "Ubah" berupa burung berwarna merah dengan logo parti itu dalam pilihan raya umum Sarawak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...